3-stegs-leggerutine

En god nattsøvn for din baby betyr en god nattsøvn for deg. 

Vår 3-stegs-leggerutine er den første og eneste leggetid-rutinen som er klinisk bevist å hjelpe din baby til å sove bedre på bare en uke*. Med de 3 enkle stegene Bad, Massasje og Stille Stund før leggetid kan hjelp din baby til å sovne raskere og sove lengre. Prøv det i 7 netter og se hvilken forskjell det kan gjøre for din baby.

*En klinisk bevist rutine for å hjelpe din baby til å sove bedre, testet på babyer 7 måneder +.

Steg 1: Bad 

En deilig og avslappende opplevelse for deg og din baby. Det er den perfekte måten å forberede din baby på leggetid.

Det er mange måter å bygge trygghet og gjøre badestunden til en suksess. Husk at små babyer trenger konstant tilsyn i vann, så ikke slipp dem eller la dem være alene i vannet.

Steg 2: Massasje

Det andre steget er flott måte å få babyen din til å føle seg trygg, elsket og klar for søvn – en beroligende massasje.

Massasje kan hjelpe deg å legge merke til og respondere på kroppsspråket til din baby, og det er dessuten god måte å få den lille til å føle seg trygg på. Det finnes også forskning som kan vise til helse fordeler med babymassasje, i tillegg til at det er en god måte å skape kontakt med din baby.

Steg 3: Stille stund 

Etter å ha gitt din baby et varmt bad etterfulgt av massasje, er det tid for å få barnet i seng med en stille stund sammen.

Sørg for at du holder atmosfæren rolig og unngå aktiv lek. Du kan hjelpe barnet med å roe seg gjennom lesing, rolig sang eller amming/flaske.

Det er best å unngå lek på dette tidspunktet slik at babyen legges søvnig, men fortsatt våken. Dette vil lære barnet hvordan roe seg selv og sovne igjen på egenhånd hvis det våkner opp om natten.   


Her kan du laste ned og ta vare på vår veiledning til bedre søvn. Du finner dessuten flere veiledninger du kan laste ned på vår brosjyreside.